Evelina och Lady Nile

Min brors flickvän Evelina har precis köpt en travhäst vid namn Lady Nile. Efter felaktig träning som lett till dåligt resultat på träning och tävling blev hon stående i en hage utan att nån brydde sig speciellt mycket om henne.

Evelina bestämde sig för att köpa häst, och letade upp "Lala" som tidigare korsat hennes väg. Eftersom hästen bara gick i en hage och skrotade fick hon köpa henne billigt.




Evelina ska nu, med hjälp av tränare, träna Lala och se om hon i framtiden kan tävla framgångsrikt.

Anledningen till att jag skriver om deras historia här är att jag är väldigt intresserad om hur det kommer att gå. För skulle hon börja springa in pengar, skulle det bli en väldigt fin saga om framgång. Att börja på botten och arbeta sig uppåt. 
Sagan om Evelina och Lady Nile.

Jag håller tummarna!

Obs. Bilden är lånad från Evelinas facebooksida. (hoppas det är ok Evelina!)

Fortsättning följer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0