Ponnysar

Har varit duktig och motionerat alla 3 ponnysarna idag!

Först red jag Tara. Inget avancerat utan bara lite grunder i dressyren, som volter och tempoväxlingar. Har ju inte ridit henne på länge och ville mjukstarta.

Var tvungen att fläta hennes man som vanligt, den är nämligen längre än någonsin!


Sen var det Olivers tur. Honom kan vi för tillfället inte rida på, så jag satsade på att låta honom bränna kalorier genom longering. Han är nämligen våran lilla tjockis och behöver röra på sig. Han skötte sig riktigt bra och jag är väldigt nöjd. Funderar på att tömköra honom nästa gång :)

Red ut på Mirran idag igen(var ut igår också) och nu börjar vi ha riktigt kul tillsammans. Hon är lugnare och lyssnar allt mer, och vi samarbetar bättre och bättre.
Vi mötte många bilar, och hon brydde sig inte ett dugg. Duktig flicka!
På hemvägen fick jag henne även att galoppera lugnt, fint och balanserat. Några galoppsprång har vi lyckats med, men aldrig en så lång sträcka som idag! Hon brukar nämligen försöka sticka i ett högt tempo..


Är nöjd med dagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0