Hästsöndag

Oj oj oj, har varit mycket hästar idag :)

På förmiddagen åkte jag, Susan(Sessans ägare) och mamma till Sessans sommarhage för att kolla på hennes föl. Den lilla damen är så fin så, och även mamma föll för henne :)

Är glad att Sessan fått en så bra ägare, för Susan är alltid lika glad, sprallig och trevlig. Helt min stil! (inte för att Sessan hade en dålig ägare förut, men ändå!)





När jag kom hem från det besöket blev det ett snabbt klädbyte och lite flingor innan det bar iväg hem till mamma och pappa för att göra iordning Bullen.
Jag, Åsa och Marita tänkte nämligen rida till en ridbana i närheten och hoppa lite. Allt gick bra för min del, förutom att Bullen sneddade lite kraftigt efter ett hinder så att jag gled av och landade på fötterna bredvid. Han stannade snällt och väntade på att jag skulle hoppa upp igen :)

Vi hoppade ca 60-70 cm som högst, utan större problem. Han börjar förstå hur han ska komma över hindren nu, det är emellan hindren vi måste jobba massor på..

Värre gick det i alla fall för Marita, vars arabiska fullblod hoppade jättefint tills hon snubblande och gick omkull. Hästen klarade sig, men sadeln gick sönder och hon trampade på tygeln och rev sönder tränset. Marita slog i näsan i fallet och har åkt till sjukhuset då hon troligen brutit näsan. Blodet sprutade och som tur var hade jag med mig en ryggsäck med användbara grejer. Papper till Marita(som jag, förkyld som jag är, skulle snyta mig i) och en grimma med grimmskaft. Man vet ju aldrig..

Maritas kille hämtade henne och jag ledde araben hem då den är lite småhet. Maritas ca 10åriga dotter fick ta Bullen som är pålitlig och Åsa red sin häst hem.
Bullen var hus snäll som helst mot Thea, medans araben hoppade till lite när en traktor passerade. Vi kom hem i alla fall, men jag som förkyld hade inte tänkt gå så långt.. ca 2 km :)

Inga bilder blev det, eftersom vi hade fullt upp.. tyvärr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0