Kung Björnloppet 2011

Har nyss kommit hem från stan där jag sprungit ett lopp på 6,4km med mina bröder och älsta broderns flickvän. Jag har inte tränat på jättelänge och har precis blivit frisk från en förkylning, så jag förväntade mig inte mycket.

Men jag förvånade verkligen mig själv idag! Sprang hela loppet med god fart utan att gå, men jag blev tvungen att stanna och knyta skorna då jag(klantskalle!) inte dragit åt knutarna ordentligt.. Men det gick bra ändå, och jag är supernöjd med min prestation!
Jag och Robin sprang mer eller mindre ihop hela tiden, och sista biten låg vi jämsides. Men när det var dags för att ge allt sista metrarna var han snabbare och vann över mig.

När jag kom i mål kunde jag knappt andas, så jag var tvungen att sätta mig och få ner pulsen lite. Är ju som sagt otränad. Men oj, vilken grundkondis jag måste ha!
Sa innan loppet att jag litar på min grundkondis, vilket jag verkligen kunde göra. Men visst, det var bra jobbigt sista biten.



Jimmy sa att han mitt under loppet tänkt: "vad har jag gett mig in på egentligen!?" vilket jag så gott som varje gång tänker. Sen pratade vi om hur mycket egentligen ens vilja och envishet spelar in under dessa situationer. Jag är väldigt envis när jag springer lopp, vilket nog förklarar min ork. För så värst bra kondis har jag verkligen inte!

Resultatet har inte kommit ut på internet än, och vi tog en gruppbild med Jimmys mobil. Dessa saker återkommer jag med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0