Avtrampad sko

Mamma ringde igår under mjölkningen och upplyste mig om att Bullen trampat av sig en framsko. Ringde hovslagaren direkt och frågade om hon hade möjlighet att komma innan fredag. Ska nämligen ta med mig Bullen till ridskolan på fredag, precis som dom senaste 2 veckorna.

Hon hade tid att komma idag vid 13-tiden, så jag plockade in Bullen i stallet och sen var mamma snäll och tog hand om hovslagaren. Var ju tvungen att åka till jobbet..



Hovslagaren tipsade om att jag skulle testa boots på honom i hagen, så att han inte trampar av sig skorna allt för ofta. Ska inhandla några tåliga till honom nästa gång jag är i stan.

Red Mirran också, men hon var inte alls rolig idag. Superhet och lyssnade inte alls, och när vi kom hem var hon jättesvettig. Ston alltså.. Man vet aldrig vilket humör dom kommer vara på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0