promenad

Igår tog jag en promenad med "stor och liten" dvs gammelponnyn och min ettåring. När vi gått en liten sväng fick dom beta på en av våra åkrar, vilket dom blev väldigt nöjda med!
 
 
 
Mamma fick ett sms med texten: "Tussa säger att hon har VIP-kort som ger henne rätten att gå lös här ute på åkern. Det är bara små små snorungar som Fölis som måste gå i grimskaft säger hon också :)"
 
Tussa är våran 34-åriga dam som efter en hel kull föl kör sitt egna race. Hon är nämligen väldigt bestämd av sig! Var lite bökigt att hålla i 2 hästar när dom ska beta på olika ställen, så Tussa fick gå själv. 
 
 
 
 
På hemvägen fick Tussa också gå själv, vilket hon uppskattade. Jag och Flamman gick en bit bakom och tog det lugnt. Klokare häst får man leta efter, så jag hoppas att Flamman blir ordentligt uppfostrad :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0