Ridpass på banan

I tisdags lastade jag Bullen för första gången på bra länge och åkte till en närliggande ridbana.
Försökte nämligen rida dressyr på åkern hemma i måndags, vilket inte alls gick bra då gräset var för tjockt och högt. Bestämde mig då för att ta mig i kragen och börja åka regelbundet till en ridbana/ridhus.
 
Vi jobbade inte så länge, kollade mest hur han kändes och var vi står för tillfället i träningen. Ska jag sammanfatta ridpasset kan jag inte säga annat än att de inte gick någe vidare..Men jag kan ju inte förvänta mig annat nu när han inte jobbats i dressyren på väldigt länge. Vi är ringrostiga helt enkelt!
 
När vi var klara släppte jag Bullen på ridbanan så att han kunde få göra vad han ville. Vad han gjorde? Jo, han ställde sig i mitten på ridbanan och undrade vad meningen var..
 
Ska i fortsättningen se till att besöka banan minst en gång i veckan, och rida lektion på bullen en gång i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0