Vår framtid

Mina och Bullens framtidsplaner tillsammans är just nu lite osäkra. Småsaker har fått mig att tveka lite på hans hälsa, och jag vill kolla upp hans rygg och ben ordentligt. Bland annat så är han lite motvillig när det gäller galopp på grusväg, vilket inte var ett problem förr. Kanske börjar hans år på travbanan ta ut sin rätt nu?
 
Han är inte halt, och markerar inte för smärta när man klämmer och känner. Så jag rider honom som vanligt, men undviker galopp på hårt underlag.
 
Skulle det visa sig att han har problem, ska han få gå i pension och bara mortionsridas några gånger i veckan. Förhoppningsvis ska han inte ha så stora problem, men mycket kan dölja sig under ytan.
Dessutom har han inte riktigt framåtbjudningen jag skulle önska, förutom i hoppningen. Ska rida och träna som vanligt fram till nyår, sen får vi se. Jag vill ju att han ska ha kul, inte bara göra allt för min skull.
 
 
 
Är hans hälsa helt okej, ska vi utan tvekan satsa på hoppning med honom. Aldrig lyser han upp så mycket som när han får hoppa!
 
 
Men hur det än går kommer Bullen alltid stanna hos mig. Det är ett löfte jag inte kommer bryta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0