Mirran ute på vägarna

Idag fick Mirran röra på fläsket! Het som vanligt, men lyssnade ändå rätt bra på halvhalterna. Nu när hon börjar få lite kondis är det dags att börja jobba ordentligt med tempoväxlingar, samlingar och allt annat skoj som hör dressyren till!

När hon tycker att jag är för jobbig börjar hon kasta väldigt mycket med huvudet, men ju mer hon lär sig och ju mer tränad hon blir så hoppas jag att hon lugnar sig på den fronten.



Även galoppen kändes riktigt kontrollerad idag, annars brukar hon "sprängas" och skjuta iväg i full fart. Känner mig som en jockey på en kapplöpningshäst.. Men som sagt, idag får hon en liten guldstjärna i kanten för galoppen :)

Nä, nu måste jag sticka till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0