Ridning i solen

Idag åkte jag till stallet och red både Bullen och Mirran. Tänkte rida en stund på Tara också, men tar det imorgon istället.

Bowl Vip: Red Bullen en rätt kort sväng eftersom han vilat i nästan en månad. Han verkade väldigt nöjd över att få bli riden igen, för han såg så nöjd ut både på stallgången och under ridningen.

Vi skrittade mest, men varvade med jogging emellanåt. Han fick även galoppera några kortare sträckor, vilket han älskade. Fick knappt stopp på honom!

Mamma fotade oss lite snabbt innan hon gick in för att göra sig klar till jobbet:





Miranda: Mirran reds också en rätt kort bit, mem det är samma sak med henne. Vill mjukstarta efter vilan. Men hon låg iaf inte på latsidan efter sin semester, snarare tvärt om. Blev många halvhalter!
Trots att vi red en kort runda med lite jogging och lite galopp, precis som Bullen, var hon svettig när vi kom hem. Hon hetsar upp sig så!

Imorgon, om vädret tillåter, ska jag rida alla 3 hästarna. Nu när det är lite kallare kan jag även rida dressyr på åkrarna. Perfekt!

Svängde förbi Åsas stall och mockade hos Fölis på hemvägen. Kollade hennes sår och det ser bättre ut, bara den djupaste biten kvar. Svullnaden har gått ner ordentligt vilket är ett gott tecken.
Hinner jag, så ska jag ta en kort promenad med henne i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0