Terminens första ridlektion!

Igår åkte jag till ridskolan för terminens första lektion. Var jättetaggad och på riktigt bra humör. Har inte ridit på ett tag då jag låtit hästarna ha en viloperiod nu under vintern. Men nu är det slut på den viloperioden :)

Aja, tillbaka till lektionen. Vi fick öva mycket sits, vilket verkligen behövs. Nog för att min sits förbättrats ordentligt sen jag började ta lektioner, men det finns massor kvar att öva på!
Tydligen svankar jag lite väl mycket när jag rider(vanligt problem bland tjejer) och klämmer även för mycket med knän och lår.
Jag är svankryggig av naturen, så jag vet inte hur mycket jag kan träna bort det i ridningen. Blir nog svårt..

Fick rida en del utan stigbyglar för att öva sitsen, och det känns i dag. Träningsvärk! Men helt klart lärorikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0