Nåt att sikta mot!

Nu blev det en liten ofrivillig slö-period för hästarna igen. Isen ligger i ett tjockt lager över gårdsplan och vägar, så motivationen när det gäller ridning sjönk snabbt. Är inte så sugen på att ge mig ut med hästarna på isiga vägar, även om dom är broddade.

Kommer nog rida lite på åkrarna tills vidare, för att hålla igång dom.

Funderar lite på hur jag ska lägga upp träningen, vilka mål jag ska sträva emot och liknande.
Några saker jag tänkt på är följande:

# Jobba så mycket som möjligt med egna hästarna inför min ridlärare. Då lär man sig extra mycket, och jag har då en person som kan påpeka exakt vad jag gör rätt och fel.

# Jobba massor med sitsen!

# Utvärdera efter varje ridpass vad som gick bra och dåligt. Hur jag ska göra för att det ska bli bättre och så. Gärna skriva ner det i ett häfte, eller kanske här på bloggen? Bara så att jag har det nedskrivet, svart och vitt :)

# Vara mer positiv. Är ju aldrig nöjd, vilket på sätt och vis är bra då man strävar mer. Men samtidigt kan det ta ner självförtroendet snabbt. Måste kunna berömma mig själv mer!

Då har jag nåt att sträva mot iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0