Dagens träning

Slog mitt personliga rekord idag igen när jag sprang spåret. Härligt att avsluta dagen med de! Är ni intresserade av mer exakta tider, km och sånt? Isf kan jag ju skriva med de i inläggen framöver :)
 
Dagens tid blev 13.02.69, alltså strax under en kvart. Mitt mål är att springa sträckan(2,7 km) på 10 minuter.
Jag har länge haft svårt med motivationen och framförallt tid. Tid är ju ett vanligt problem när det handlar om träning. Det är ofta svårt att kombinera med jobb, intressen, familj osv.
Undersökningar visar att det räcker med 15-30 minuters träning per dag för att hålla igång kroppen. 15 minuter är ju ingenting, alltså lätt att klämma in någonstans kan man tycka!
 
 
 
Jag kan erkänna att jag känner mig grymt sexig i träningskläder. Beror nog på alla "må-bra-hormoner" som dyker upp när man motionerar. Kopplar liksom ihop mina träningskläder med den sköna känslan :)
Ni vet väl om att träningen underlättas avsevärt om man har sköna och snygga träningskläder? Man ska riktigt längta efter att få hoppa i träningskläderna igen!
 
Vill ni att jag skriver mer om träning och liknande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0