Joggat spåret

Idag testade jag en ny sak. En sak jag hoppas kan bli en bra vana :)

När jag jobbat klart bytte jag direkt om till träningskläder. På hemvägen passerar jag nämligen ett perfekt spår att jogga ett varv i, och har länge funderat på att ta det efter jobbet.

Idag blev det alltså äntligen av! Spåret är bara 3 km, och det tog mig en kvart att springa. Alldeles lagom efter jobbet!




Perfekt väder, perfekt väglag. Helt klart en vana jag ska kämpa för att fortsätta med. Ca 20 minuter kan jag väl ändå dagligen avvara för lite träning? Har så mycket att göra om dagarna med hästar, jobb, städning, diskning, trädgårdsarbete m.m. att träningen gärna hamnar utanför schemat. Att ta träningen på hemvägen gör att det är svårare att smita undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0