Massor av hästar!

Idag har jag haft en riktig hästdag! Alla hästarna därhemma har motionerats :)

Red galoppsvängen med Bullen, och han fick kämpa ordentligt för att orka galoppera dom långa sträckorna. Tyckte att han inte riktigt var som vanligt, lite tröttare och slöare i benen. Funderar på om det kan bero på hans långa framhovar? Vi har lite problem med hovslagaren, hon tar inte ner Bullens framhovar så mycket som vi vill, trots att vi bett om de flera gånger.
Har verkligen lessnat nu, så nästa gång hon kommer ska hon allt få höra vad jag tycker..


Mirran fick ta sig runt samma sväng som Bullen. Tänkte testa att trötta ut henne lite, men trots massor av galopp var hon lika pigg som vanligt!


Mirrans schabrak var alldeles genomblött och hela hennes hals var plaskvåt. Trots det var hon alltså inte alls trött :)


Oliver, vår lilla problemhäst, fick gå promenad med mig. Ca 4 km varav nästan hälften i trav. Ja, jag sprang..Vi var lite småsvettiga båda två när vi kom hem. Funderar på att ta med mig joggingkläder nästa gång så kan både han och jag få en joggingtur!

Lilla Oliver är väldigt rädd av sig och såg mycket läskigt på vägen, men han vänjer sig nog. Var längesen han var ute nu. Kan inte rida honom då han är för rädd, råkade ut för en sak tidigare i livet som satte stopp för ridningen. Ska testa att börja från början för att finna hans förtroende..




Fin är han iaf :)

När det var klart tog jag och mamma ut gamla Tussa och Flamman på promenad. Tussa mer eller mindre släpade mamma längs vägen medans jag och Flamman tog det lite lugnare. Sprang dock en bit med båda, och då galopperade dom glatt. Tog ett tag att lugna dessa glada hästar!
Sen lyfte vi hovarna på Flamman så att hon fick öva det. Gick rätt bra, framhovarna är svårast..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0