Dressyrsadel

Igår testade jag att rida i dressyrsadeln jag fått låna. Red en sväng på ca 8 km, i varierade gångarter.







Satt jättebra i den, vill verkligen ha en sadel med djupt säte! Kändes dock väldigt ovant med en ny sadel, och tillsammans med Bullens långa, skumpiga steg blev det först pannkaka av min lätta sits i traven.
Hade kortat stigbyglarna så mycket det gick, så jag fick snurra lädret ett varv genom själva stigbygeln för att kunna få till en relativt bra lätt sits.

Tyckte inte att han bjöd framåt så bra som han brukar på uteritterna, men det behöver ju inte bero på nya sadeln. Ska rida några gånger till i den och använda den på onsdagens ridlektion. Sen får jag bestämma mig om det blir köp eller inte. Jag gillar den, men viktigast är att Bullen trivs med den!

Måste säga att Bullen såg väldigt proffsig ut i dressyrsadel.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0