Hoppträning för Jempa

Åkte till ridskolan idag för att delta i en hoppträning med Bullen.

Vi hann bara med 2 övningar. Först galopperade vi på en volt där ett hinder var utplacerad. Kort galopp är inte Bullens grej, men han skötte sig riktigt bra. Sen hoppade vi över en oxer på 70cm med 3-4 galoppbommar framför.
Bullen har aldrig hoppat med flera galoppbommar innan, men han fattade snabbt hur han skulle göra. Nog för att han ibland har svårt att hålla koll på dom långa benen, men han är inte helt tappad :)

Jempa höjde sen till 80cm. Tror inte att Bullen hoppat det tidigare. Han kom lite fel vid galoppbommarna och vägrade vid första försöket, men andra satte han jättefint! Min fina travare har blivit hopphäst!

Har tyvärr inga nya bilder, men nästa gång ska jag försöka få med mamma så att hon kan filma/fota!



Gick inte så bra för Linnéa på dagens lektion dock. Hennes häst bockade likt en rodeohäst och hon flög in i väggen, 2 gånger! Första gången gick bra, men andra gången gick det inte alls bra. Ambulansen kom och jag fick nyss ett sms av en av dom närvarande.
Linnéa hade brutit båda(!)lårbenen och har opererats. Hemskt! Sånt här får en verkligen att tänka efter gällande säkerheten. Inte en chans att jag hoppar utan säkerhetsväst igen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0