Sue

I onsdags åkte jag till ridskolan som vanligt. Tog inte med min Bullen den här gången då han fått vila ett tag och det kändes dumt att köra hårt med honom efter den vilan. Hästarna ska få slappa i en vecka till, sen blir det hårdkörning inför sommarens klubbtävlingar :)

På ridskolan fick jag rida Sue Ellen, ridskolans bjässe. Nån pratade om att hon var korsning mellan kallblod och varmblod, vilket nog stämmer. Det roliga är att hon är väldigt duktig, kan galoppombyten och sånt. Kul när det är en sån tungviktare!





Hon påminner lite om Bullen på huvudet, så det skulle mycket väl kunna vara varmblod i henne..

Ridningen gick riktigt bra, trots att jag inte ridit sen Tara avlivades(ca 2 veckor) och det var första gången jag red Sue. Red mycket utan stigbyglar för att komma ner i sadeln ordentligt(vilket nog är mycket av anledningen till min hemska träningsvärk..) och det gick väldigt bra. På vissa hästar har jag svårt att hålla fötterna still i stigbyglarna, och väljer därför att rida utan för att kunna få till bättre sits.

Gick som sagt riktigt bra med ridningen, och jag är rätt nöjd för en gångs skull. Vi jobbade en del med tempoväxlingar, böjt spår, skänkelvikningar och liknande. Lite gott och blandat alltså. Jobbade en del med sitsen också, vilket är bra för min del!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0