Bruksridning

Idag åkte jag, Bullen och syrran iväg till DRK´s ridbana för att tävla i bruksridning. För dom som inte vet: Bruksridning innebär att man rider en bana med olika moment för att testa ekipagets samspel och hästens lydnad.

Bullen var på fjanthumör och skulle vara rädd för allt, men vi tog oss igenom allt förutom ett moment som inte alls gick idag. Rygga i form av ett "L" är inga problem i vanliga fall..



När det var dags för prisutdelning visade det sig att jag kommit 3:a! Blev så förvånad då jag själv tyckte att det inte alls gick bra. Iofs, skulle man vara petig med stilpoäng skulle vi nog inte komma så bra till..! Vi var nämligen oense om en del saker och fick bråka lite innan vi kom vidare.



Blev iaf nöjd med min 3:e plats och är verkligen nöjd med att ha fått träna lydnad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0