Fredagens motion

Blev lite mer motion idag än vad som var tänkt.. Vår hund Viggo brukar alltid få följa med när jag joggar, och blev därför jätteledsen när han inte fick idag. Det är nämligen så att han ska opereras på måndag, och jag vill inte att han ska anstränga sig för mycket innan..

Jag sprang min vanliga runda och mötte bland annat på skogens konung, eller rättare sagt skogens drottning. Älgar är bra fina!

När jag kom hem såg vovve så ledsen ut att jag valde att ta honom på en ordentlig promenad. Har jag väl fått upp pulsen kan jag lika gärna fortsätta :)

1½ timme efter att jag lämnade huset från början kom jag hem igen. Väldigt trött i fötterna, men både jag och vovve var väldigt nöjda!



Sammanlagt har jag avverkat 7-8km både genom att jogga, springa och gå fort, så kallat "powerwalk". kan tillägga att jag innan jobbat rätt hårt och var rätt trött i kroppen redan när jag kom hem. Men nu är jag i alla fall väldigt nöjd med min fredag. Kan helgen börja bättre?

Nu sitter jag här, nyduschad och nyäten, med en öl och vilar tassarna :) Snart ska jag krypa till kojs, för jag har mycket att göra imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0