Ridning

Red både Bullen och Mirran idag med blandat resultat.
 
Mirran var överenergisk som vanligt, och bråkade sig igenom hela ritten som vanligt. Försökte hålla henne sysselsatt, men hon drog i bettet, kastade med huvudet, kollade på allt runtomkring och ökade farten hela tiden. Blir så less på att göra halvhalter jämt och ständigt..
Hon har sina ljusa stunder, men oftast är jag mest less när jag ridit klart. Har liksom inte riktigt det tålamodet som krävs!
Ska verkligen testa att rida henne så ofta det bara går, och funkar inte de så passar vi nog helt enkelt inte ihop.
Vi skulle behöva jobba regelbundet på en ridbana, men det är inte så enkelt att få till. Ska klura lite på olika lösningar..
 
 
När det var dags att rida Bullen började det mörkna, så det var bara att dra fram reflexerna. Reflexer får man aldrig för mycket av!
Bullen har ju vilat i ca en månad nu, med undantag för lättare ridturer emellanåt. Hans kondis är därför inte den bästa. På grund av bristen på kondis, tillsammans med hans tjocka päls, resulterar i att han svettas en hel del för minsta lilla.
När jag får tid ska jag låna en klippmaskin och trimma honom ordentligt :)
 
 
Imorgon ska jag och mamma träna lite med lill-skruttan, och så ska jag rida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0