Duktiga Mirran

Vilket underbart höstväder vi har idag! Perfekt på en lördag då man är mer eller mindre ledig :)
 
Dagen började som vanligt på ridskolan. Hoppning stod på schemat, berättar mer om det sen. Efteråt åkte jag hem till mamma och pappa för att rida mina pållar.
 
Började med Mirran, som var ovanligt lätt att hantera. Dock var hon väldigt tittig, och allt var extremt läskigt idag. Brukar vara så när jag inte ridit henne på ett tag..
Dessutom blev vi fullständigt utskällda av 2 hundar i en trädgård och Mirran flög i luften. Blev riktigt förbannad, för ägaren till dessa hundar(hon har en hel uppfödning) verkar inte ha nån pli alls på sina djur. Man säger väl ändå åt sina hundar att knipa käft? Nä, efter ett bra tag då jag hoppat av och börjat leda förbi en väldigt nervig Mirran kikar hon ut och säger mjukt och snällt åt hundarna, som självklart inte bryr sig ett dugg om henne. Skärpning!
Har även hänt att hundarna tagit sig ut på vägen och jagat mig när jag ridit förbi..
Blir så jäkla förbannad på vissa djurägare..är absolut inte perfekt själv, men jag säger alltid åt hunden att vara tyst om jag hör honom skälla!
 
 
Nu har jag tankat min kropp med flingor och choklad, så nu blir det långpromenad med vovven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0