Hästsöndag

Idag åkte jag till stallet och spenderade några timmar där. Först gjorde jag iordning Mirran och red en sväng på henne. Kände att det var bäst att ta henne först då jag har som mest tålamod.
Hon var riktigt jobbig, men det var inte helt oväntat eftersom jag inte ridit henne på länge.
 
Sen tog jag ut Bullen på en kort promenad. Passade på att ta några bilder:
 
 
Till sist gick jag en sväng med Tussa och Flamman. Gick bra till en början, men sen började Flamman bråka allt mer. Hon knuffades, drog och sparkade med frambenen. Bestämde mig för att vända hemåt då, för det verkade vara det som var problemet. Nog för att hon är lite fånig ibland, men då var hon hemsk. Sprang nästan över mig flera gånger.
På hemvägen näst intill släpade Tussa mig hem. Man märker ju varifrån Mirran fått sin otålighet.. Inga fel på den gamla damen alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0