Dagens ridlektion

Tog med Bullen till ridskolan idag, och det var hoppning som stod på schemat!
 
Jobbade med både bommar och studs, vilket gick sådär. Bullen kändes väldigt trött och ofokuserad idag, så jag kan inte alls säga att jag är nöjd. Men jag fick iaf lite beröm, för ridläraren tycker att det går framåt. Hon tycker att jag lär mig allt mer hur jag ska hantera Bullen för att få honom att arbeta korrekt.
Känns bra att det ändå går framåt, även om det inte alltid känns så.
 
 
Höll på att krocka med en älg när jag var påväg till ridskolan. Tittade lite snabbt i backspegeln för att kolla att allt var ok och se om det låg någon bil bakom, ser då nåt röra sig på bilens högra sida. Kastar en blick dit och inser att en stor älgtjur springer mot bilen och i sista stund vänder och springer bredvid bilen några meter. Han saktar sen in och när jag passerat ser jag honom springa med långa steg över vägen bakom mig.
Hann inte ens reagera innan det var över, och adrenalinet pumpade. Vilken tur vi hade, jag, Bullen och inte minst älgen själv!
 
Man vill inte gärna krocka med en älg, och absolut inte med en hästtransport med häst i bakom bilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0