Dagens träning med Bullen

Gick upp halv 7 idag för att åka till ridskolan med Bullen och träna. Hästarna går ute på nätterna fortfarande, så Bullen var plaskvåt när jag tog in honom. Han fick stå inne och torka medans jag gjorde iordning transporten och packade bilen.
Var lite knepigt att få ut transporten då pappa parkerat in den, men det gick efter att jag knuffat lite på vissa grejer. Fick dock gunga loss bil och släp eftersom bilen började slira i leran. Är bra lerigt nu efter allt regn...
 
Lastade Bullen utan problem och han verkade glad över att få komma ut lite på äventyr.
 
Lektionen gick lysande och Bullen kämpade på bättre än jag någonsin kunnat tro. Trodde han skulle vara seg nu efter sommaren, men fel hade jag! Vi gjorde lite olika övningar på böjt spår och lite början till öppna. Bra för Bullen att öva på då han är stel i sidorna.
 
Åkte sen hem, med en glad men trött häst. Lyckades backa in transporten mycket elegant på samma plats som tidigare, och konstaterade följande: Det är nyttigt för både mig och hästarna att bo på gård. Hästarna för röra sig bland maskiner och annat läskigt dagligen, och jag får jobba med att köra transport :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0