Tempoväxlingar

Klev upp relativt tidigt idag för att hinna rida innan jobbet. Kallt och en tjock höstdimma låg tät över åkrar och hagar.
Satsade på att jobba med tempoväxlingar i första hand. Träna övergångarna och hans kvickhet. Han är ju lite slö och trög, så de här är precis sånt han behöver jobba med ofta.
 
Först var han som vanligt, sölig och trött. Men när han fattade att han behövde vara med i svängarna eftersom jag kom med nya order ofta, vaknade han till och jobbade på bra. Blev ingen lång sväng, men jag var nöjd så det gjorde inget.
 
 
 
 
Imorgon ska jag rida lektion som vanligt, men Bullen får stanna hemma så jag ska vidare till stan direkt efter. Blir en fullspäckad dag imorgon :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0