Bullen

Igår kväll hade Johnnie tid till att ta hand om Ludde några timmar, så jag passade på att göra något jag inte gjort på väldigt länge nu.
Jag åkte hem till föräldrarna, hämtade in Bullen från hagen, sadlade och tränsade. Sen var det dags att ta sig upp på hästryggen igen.
Det var en underbar känsla att sitta i sadeln igen, minst sagt!
 
Gjorde inget avancerat, ville bara känna vart jag har Bullen efter denna långa vila. Och jag måste säga att jag blev väldigt förvånad! För trots mer än ett halvårs vila gick han direkt ner i form i traven. Inte illa då han är en stel gammal travare.
Jag trodde att vi skulle vara tvungna att börja om från början med träningen, men det verkar inte som om det behövs. Dock hade han lika bra kondis som jag nuförtiden, så vi båda blev svettiga av ett kort, enkelt pass på en av åkrarna.
 

Förhoppningsvis kan jag fortsätta rida honom regelbundet från och med nu. Behöver bara lite hjälp med barnvakt då och då, men det borde gå att fixa. Alltid finns det väl någon som vill ta hand om en liten sötnos som Ludde?
 
 

Kommentarer
Postat av: Tove

Ring när ni vill ha sällskap!

Svar: När Bullen är skodd igen hör jag av mig direkt! :)
Info om mig!

2013-08-28 @ 21:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0