Kommande läkarbesök

Fick ett brev från Akademiska sjukhuset i förrgår om att jag har en tid bokad för läkarbesök. Det är dagen innan jag ska på röntgen, dvs den 27:e.
Anledningen till att inte dessa saker sker på samma dag är antingen att dom vill ta ett snack med mig inför röntgen-besöket, förvarna mig om att allt kanske inte är helt bra än. Eller så gick det helt enkelt inte att ta på samma dag, då min läkare Bengt Tholander är en mycket upptagen person. Även röntgenavdelningen har ständigt fullt upp.
 
Jag blev glad över att det var Bengt jag skulle träffa, för han är en av mina favoriter. Han förklarar bra och på ett språk jag förstår. Han pratar lugnt och sansat utan stress och ser till att lyssna och förklara om man har frågor och funderingar. 
Man märker även att han vet vad han pratar om, vilket är viktigt! Dessutom är han inte så otroligt seriös jämt, utan kan dra på smilbanden när jag skojar med honom. Mina favoriter bland sköterskor och läkare är dom jag kan skoja och skratta med, för det är viktigt på ett så seriöst ställe som onkologen(avdelningen för cancerbehandling).
Flera läkare och sköterskor har sagt att jag har tur som fått Bengt som läkare, för han är tydligen en av dom bästa i landet på den här typen av cancer.
 
För övrigt så kallar jag honom inte för Bengt när jag pratar om honom, utan jag föredrar att säga "Bengan". Låter roligare, och lite kul måste man få ha i allt elände!
 
Och när jag ändå pratar om namn, kan jag meddela att jag fått cellgifter av en sköterska vid namn Mumman. Trodde hon var utländsk först, men när jag väl träffade henne visade det sig att hon kom från dalarna. Hon är helt underbar! Hon är jämt lika glad när vi ses, och man blir så pigg när man träffar henne. Hon utstrålar så mycket energi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0