Låååång promenad

Middagen är avklarad och som efterrätt unnar jag mig en riktigt kall öl. Känner att jag är värd det efter dagens promenad.
Efter besöket på vårdcentralen bestämde jag mig för att ta en promenad i vanlig ordning. Ludde var nymatad och vädret var fint.
Kände mig pigg och sugen på att gå lite längre än vanligt, så jag bestämde mig för att gå till naturreservatet här uppe i skogen.
 
En bekant till oss äger gården vid vägens slut, och har några köttdjur där. Så vi gick upp dit(eller rättare sagt: jag gick, Ludde låg mest och slappade..) och tog en titt på korna innan vi nöjt vände hemåt.
Tyvärr hann både jag och Ludde bli hungriga innan vi kommit hem, men dom mörka molnen som närmade sig missade i alla fall oss precis.
Visade sig att Ludde inte bara var arg på grund av hungrig mage, utan även som följd av vaccinationen. För när han ätit mer än normalt var han fortfarande ledsen. Men efter att ha fått ligga på sin mor i soffan somnade han tillslut.
Dom sa att han kunde bli lite dålig och gnällig efter sprutorna, så det är vi beredda på. Känns dock inte bra att se honom må dåligt..
 
Men nu sover han i alla fall sött liksom sin far som ligger här bredvid i soffan och snarkar. Känner mig väldigt nöjd med dagen, framförallt promenaden som nog kommer ge mig en ordentlig träningsvärk. För att ge er en bild av hur långt jag gick, kan jag meddela att jag var ute i 3 timmar(relativt rask takt) gick ca 17 000 steg och avverkade ca 15km. I alla fall om man ska tro på vad skyltarna säger.
1½ mil är inte helt illa av någon som för några månader sen knappt orkade ta sig ur sängen/soffan!
 
 Promenadens mål, Vika:
 
En av gårdens dikor:
 
Jag och en trött Ludde:
 
Ovädret missade oss precis. Det duggade bara på oss, men när vi kom hem var det stora vattenpölar överallt.

Mina fötter tackar för sig och vill vila resten av kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0