Samtalsgrupper

Idag fick jag en inbjudan till en samtalsgrupp för oss som drabbats av gynekologisk cancer.
 
Såhär står det bland annat:
 
Samtalsgrupper för dig som är kvinna och drabbats av gynekologisk cancer.
 
Du som är opererad för gynekologisk cancer har kanske frågor och funderingar kring din sjukdom? Kanske känner du en försämrad livskvalitet efter din behandling? Vill du dela dina känslor och erfarenheter med andra kvinnor? Vill du samtala med vårt team om vad det innebär att få gynekologisk cancer?
 
Vi startar nu samtalsgrupper där du kan träffa vårt team tillsammans med andra kvinnor för att diskutera till exempel fysiska och hormonella förändringar, sexuell hälsa, smärta, problem mathållning, magproblem, relationsproblem och fertilitet. Vi kommer att prata om "livet efter cancer" och målet är att ge dig verktyg att hantera en ny livssituation.
 
Det står också att det kommer vara ca 5-7 personer i varje grupp och att vi ska ses 5-6 gånger. Första träffen kommer att vara den 9 september.
 
En del söker sig direkt till människor i samma situation när såna här saker händer, men jag har inte riktigt det behovet. Visst har tanken slagit mig ibland, men jag känner att jag klarar mig rätt bra med det stöd jag har idag.
Men nu när dom skulle ha speciella träffar med denna typ av cancer som ämne blev jag lite intresserad. Så jag tänker försöka gå på åtminstone första träffen och se om det är nåt att ha.
En av läkarna som kommer delta är hon som ingick i mitt team och som sen utförde kejsarsnittet. Tyckte att hon var bra, vilket gör mitt intresse för dessa träffar ännu större.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0