Sommaren 2012

Här kommer några bilder från vår semester till Jämtland sommaren 2012. Det var helt klart min bästa semester tillsammans med Johnnie!
Jag ville gärna ha en relativt aktiv semester, och att det blev just Jämtland var en ren slump. Satt med en karta i knät några veckor innan vi tänkt åka, och eftersom vi inte ville åka så långt valde jag att styra färden mot fjällen.
 
Jag ville som sagt röra på mig under semestern då jag annars blir för rastlös, men Johnnie tycker att semestrar är till för att vila upp sig. Så det blev en lagom semester.
 
Vi klättrade, vandrade, besökte sevärdheter som forsar och liknande, paddlade kanot m.m. Ville cykla mountainbike också, men där sa Johnnie nej. Istället gick vi några km genom en stenig, lerig, gammal skog för att titta på en fors. Minns att jag hade så mycket överskottsenergi den dagen att jag joggade några hundra meter fram på stigen, joggade tillbaka till Johnnie som promenerade stigen fram och sen iväg igen några gånger. Tänk att Johnnie har tålamod att stå ut med mig.. Och tänk vad härligt att ha så mycket energi! Så är det inte nu längre..
 
Uppe på Åreskutan. Var lite flåsigt att ta sig upp, men det var helt klart värt de när vi såg utsikten!
 
Jag och Johnnie tog en tur i en hyrd kanot. Härligt med lite lagarbete! När vi kommit iväg en bra bit stannade vi och njöt av solen. Johnnie tog bilden, därav den dåliga kvalitén. Men man ser mina ben när jag ligger och solar. Intressant ställning, men väldigt bekväm!
 
En fors vi besökte i Åre.
 
En söt bild på mig och Johnnie. Ser ut som om jag försöker tala honom tillrätta, men i själva verket var han nog inte beredd på att jag tog en bild. Det är dom icke-perfekta bilderna som är härligast att titta på!

Åh, det riktigt kliar i kroppen när jag ser dessa bilder. Vill tillbaka! Hoppas på att komma iväg i sommar. Med Ludde såklart, han ska också ut på äventyr.
 
Måste bara tillägga att det var väldigt skönt att ha varit på denna semester innan jag blev sjuk, för när jag låg i sjukhussängen och mådde som värst drömde jag mig bort med dessa bilder i huvudet. Jag skulle bli frisk och jag skulle få uppleva fler härliga dagar i Norrland. Nu är jag på god väg mot de målet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0