Galanten 1988-2013

Johnnie röjer upp för fullt på gården just nu, och kör bil efter bil till skroten. Vi har nämligen en hög gamla bilar som gjort sitt här hemma..
 
Igår fick min gamla trotjänare Galanten åka till sista vilan efter att ha stått här hemma i flera år. Jag vet hur löjligt det låter, men det är med sorg i hjärtat jag lät honom åka. Han var min första bil, och jag har haft mycket kul med honom!
Buskörning, dikeskörning, off-road-körning m.m.
 
Jag vet att andra tycker dessa bilar är fula och ena riktiga gubb-bilar, men jag tycker faktiskt att galanter är fina. Men det kanske bara beror på att jag ägt flera såna. Ingen förälder tycker väl att sina egna barn är fula, och ingen hästägare tycker väl att ens häst är gräslig?
 
Galanten tackade för sig när han började trassla helt plötsligt för några år sedan. Han stannade bara, utan förvarning. Vi hittade aldrig på felet, trots att flera personer kollat på bilen. Sen blev han bara stående.
 
 
Off-Road-körning på jobbet för att räkna kvigor:

Nu har jag bara nycklarna kvar. Johnnie tänkte att jag skulle få behålla dom som minne.

Tack Galanten för lång och trogen tjänst!
 
 

Kommentarer
Postat av: jennie

Usch det är hemskt "/ våran kom 40+2 så det va inga problem, blev akutsnittad å så fick hon 3 krampen "/ därför fick vi ligga på neo å så hade hon syrebrist. Vilek va jätte jobbigt. Va där i 15 dagat "( hoppas ni har det bra nu med eran :)

2013-07-13 @ 16:09:38
URL: http://mammatillhampusnicole.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0