Pigg och glad!

Idag har jag känt mig riktigt pigg, när jag väl kom upp ur sängen. Eftersom jag var uppe några timmar i natt sov jag på förmiddagen istället.
Solen sken och efter frukost åkte jag hem till mamma och pappa för att pyssla med hästarna. Mockade stallet, tog ut Bullen på en kort tur och busade med min unghäst.
 
Hästarna går oskodda nu eftersom jag inte rider dom, så ridturen på Bullen blev väldigt lugn. Väglaget är lite lurigt just nu nämligen. Bullen såg väldigt nöjd ut över uppmärksamheten efter att ha fått skrutta runt i hagen en månad. Vi red ut på en oplogad skogsväg och där lät jag honom sträcka ut i en skön galopp. Jag behövde inte be honom två gånger, utan han visste precis vad jag hade i tankarna.
Blev självklart en kort galoppsträcka, eftersom han är otränad. Kom på mig själv med att le lite fånigt för mig själv under hela ridturen, har saknat hästarna så förbannat!
 
 
När jag var klar med Bullen gosade jag med unghästen, som avundsjukt stått vid stängslet och kollat efter mig. Tog ut bollen jag köpt till henne och lät henne utforska den. Alla hästarna är livrädda för den, men unghästen är otroligt nyfiken. Hon vågar än så länge inte göra annat än nosa, men det är en bra början!
 
 
Känns skönt att ha haft en bra dag idag, med tanke på att jag i natt satt och grät av rädsla för framtiden. Men nu känns allt väldigt bra, beror nog på det fina vädret och den friska luften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0