Positiva kommentarer

Blir så glad och rörd när jag läser alla fina stöttande och uppmuntrande kommentarer jag får här på bloggen, facebook och som sms. Och självklart dom jag får här i "verkliga livet".
Det är dessa kommentarer som håller mig ovanför vattenytan dom gånger jag bråkar med jobbiga tankar och känslor.
 
En kompis sa för några veckor sen orden: "Bara du inte ger upp så kommer detta gå bra" och det är en sån sak som jag tänker ofta på. Det är så sant, hoppet sägs vara det sista som lämnar människan, men när det väl gör det blir allt så mycket svårare.
Och jag som jobbat mycket med djur, vet att när ett sjukt djur ger upp och slutar kämpa är det ofta svårt att få ordning på det igen. Både djur och människor(varierar väldigt mycket bland olika individer) har ofta en otroligt stark kämparglöd och vilja att leva. Hur illa läget än må se ut.
I mitt fall är det ju inte så illa, om man jämför med hur många andra har det. Men självklart har även jag mina svårare stunder, även om dom inte kommer så ofta.
 
Det är många tankar som snurrar i huvudet, och ibland blir det bara lite mycket. Framförallt under ensamma nätter när jag sitter vaken. Nu sover jag bättre och slipper ofta dom, men då har det hänt att jag med rinnande tårar hört av mig till folk jag vet är vakna, bara för att få några lugnande ord. På dagarna brukar allt vara mycket bättre, när det är mer liv och rörelse runt omkring.
 
Men efter gårdagens goda besked känns det mycket bättre. Det går åt rätt håll och det är skönt att få det bekräftat, även om jag anat det då smärtan avtagit betydligt.
 
En annan uppmuntrande kommentar jag fick igår är "Jag ser ditt stora leende varje gång jag tänker på dig, tappa inte det!".
Jag ska göra mitt bästa för att behålla det, allt blir så mycket enklare om man kan skratta, skoja och se positivt på sina motgångar här i livet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0