Ferdinand

Idag klev jag upp kl. 03.00, eller rättare sagt i natt. Inte på grund av Ludde, utan jag skulle nämligen hjälpa till när slaktbilen skulle hämta djur hemma hos föräldrarna kl. 05.
På med kläder, åt gröt och sen åkte jag hemifrån. Kom dit strax innan 4, som var den avtalade tiden. Mamma höll på att tappa hakan, eftersom jag nästan jämt är en halvtimme sen. Men jag har blivit lite bättre med att passa tider nu efter alla resor in till sjukhuset. Allt ont för något gott med sig!
 
4 kor, 1 kviga, 11 tackor, 1 lamm och 3 tjurar skulle åka. Vi sorterade ut dom djur som skulle iväg och allt gick jättebra.
Slaktbilen kom och det kunde inte ha gått bättre. Tjurarna var det stora orosmomentet då dom är så stora och starka, men min fina grabb tog med sig dom andra in i bilen.
Min nötkreatursflock har minskat ordentligt nu. Har bara Lorry kvar, en fd. mjölkko från jobbet.
 
Sköna självdog hemma i kohagen i somras, och nu gick alltså hennes "parhäst" Ferdinand till slakt. Dom två hängde ihop större delen av sina liv och kom väldigt bra överrens, trots att dom var så olika.
Trots att Ferdinand var en tjur hade han otroligt gott lynne, därav namnet!
 

Tack för den här tiden Ferdinand! Har många fina minnen att bära med mig.
Usch, det skär i hjärtat när jag tittar på bilderna. Min fina lilla kille finns inte mer..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0