Mör i kroppen!

Nu är jag bra mör i musklerna! Går omkring som en gammal tant när jag suttit still en stund, ömmar lite överallt. Det ömmar på ett bra sätt alltså, en underbar känsla! Efter alla månader med smärta både fysiskt och psykiskt är det skönt att känna den här typen av smärta igen.
Det är underbart att krypa ner i sängen på kvällen med ömmande muskler och en hjärna som är nöjd med dagens aktiviteter och utförda uppgifter. Det var enklare att nå den känslan förr när man var aktivare med jobb, hästar, träning osv, men vissa dagar får jag uppleva den även nu.
 
I dag har jag nämligen både gått en 2½ timmes promenad och klättrat på klätterväggar. Redan efter promenaden var jag bra mör i benen och rumpan, och efter klättringen var jag även väldigt trött i armar och händer. Härligt!
Kan även berätta att mina nya klätterskor funkade finfint!
Blev dock bara jag och Anders(brorsans kompis) idag som klättrade, för brorsan var förkyld. Men vi hade kul ändå, Anders är en trevlig prick!
 
Nu ska jag strax krypa ner i sängen, nöjd med dagen!
 
Promenad:

Redo att klättra:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0