Tömkörning i regnet

Bullen hade tappat en sko ute i leran, så det blev ingen ridning idag..
 
Tömkörde Mirran istället, vilket uppskattades! Hon tyckte det var roligt att för en gångs skull få släpa mig EFTER sig, istället för att släpa på mig. Jag fick motion också, för vi joggade en bit. Regnet började falla när vi kommit halvvägs, och jag hade självklart lämnat jackan hemma. Så vi båda var sådär härligt blöta(av både svett och regn) när vi kom hem igen.
 
Imorgon kan förhoppningsvis Johnnie ta hand om Ludde några timmar, för jag skulle behöva städa stallet ordentligt och gärna träna några pållar. Får se vad de blir.
 
Bullen får slöa två veckor tills hovslagaren kommer. Känns onödigt att slösa pengar på att ringa hit hovslagaren när jag ändå inte hinner rida så mycket på två veckor. Annat hade det varit om jag ridit varje/varannan dag.
Ska nog ta och tömköra honom också, för jag tänkte göra ett nytt försök att komma igång med körningen. Han är ju inkörd, eftersom han är travhäst, så det vore kul för oss båda att varva ridningen med de.
Senast vi körde honom gick dock inte bra, för han blev rädd och backade ner i ett dike. Han stegrade samtidigt som han vände på en femöring vilket resulterade i att skacklarna hamnade på samma sida och selen slets sönder.
Han stannade dock kvar på platsen, tack gode gud för de. Hade han skenat hem med trasig sele och rockard hade risken varit stor att det gått mycket värre.
Men misstag kan vi alla göra, och nu är jag sugen på att göra ett nytt försök. Han är lugn och snäll, så risken att vi ska skada oss är i alla fall liten.
 
Måste dock laga rockarden och hitta en ny sele. Men sen är vi fit for fight igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0