Trevliga, ovetande kille.

Innan jag träffade samtalsgruppen idag tog jag en snabb sväng på stan för att handla lite smått och gott. Gick bland annat in till en frisör för att handla en hårprodukt jag blivit tipsad om.
En av frisörerna jobbade för fullt, men hälsade glatt på mig när jag klev in. När jag hittat produkten och ställt den på disken kom han genast fram och hjälpte mig.
Frågade om jag använt produkten tidigare. Nix, första gången. Förklarade att en vän tipsat mig. "Har du kort hår?" sa han och tittade på min mössa. "Japp!" varade jag glatt.
Han nickade glatt och lät mig betala. Trevlig ung kille, tänk om alla man mötte var lika trevliga.
 
När jag lämnat lokalen slog en tanke mig: Tänk vad lite vi vet om varandra. Jag passerar massor av folk på gatan, och har ingen aning om deras historia. Lika lite vet jag om dom som den här unga, trevliga killen vet om anledningen till mitt korta hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0