Tillsammans mot cancer

Ni har väl inte missat att oktober är den månad då bröstcancer uppmärksammans extra mycket? Överallt ser man rosa produkter som hör till insamlingen.
Jag brukar dra mitt lilla strå till stacken genom att alltid köpa ett litet rosa band, symbolen för vår allas kamp mot en av dom allra vanligaste cancersjukdomarna. Vill du inte ha ett rosa band kan man skänka pengar på annat vis. Jag ska kolla upp mer om detta, för eftersom jag själv haft(skönt att äntligen få skriva i dåtid!) cancer så känns det extra viktigt att hjälpa till så mycket jag kan. Utan forskningens framsteg dom senaste åren hade jag kanske inte suttit här nu.
 
Gå in på cancerfonden.se för att läsa mer.
 
 
 Nu i slutet på oktober(28:e) kommer en stor gala hållas i Stockholm, "Tillsammans mot cancer". Där kommer flera olika typer av cancerformer att uppmärksammas, inte bara bröstcancer.
 
Ska jag avslöja en liten hemlis så blev jag faktisk tillfrågad om jag var intresserad att delta i denna gala. Jag svarade att allt var av intresse så länge man kan nå ut till folk och öka deras kunskap om cancer. Cancer finns ju trots allt överallt och drabbar både barn och vuxna i alla åldrar. Alla drabbas, även om inte just DU får själva diagnosen.
Kvinnan jag pratade med skulle föreslå mig för sina chefer, men sen hörde jag aldrig något mer från henne. Kan tänka mig att "konkurrensen" helt enkelt var för stor, finns massor av folk som har/har haft en värre diagnos än jag.
Mig gör det inget, för jag når ut till folk ändå genom bloggen!
 
Denna gala kommer hur som helst visas på 7:an kl. 20-22 den 28:e oktober. Jag ska sitta bänkad framför tv:n i alla fall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0