Träning!

Nu börjar jag äntligen komma igång med träningen ordentligt. Nu på förmiddagen när Ludde sov tog jag tillfället i akt att röra lite på mig.
Ingen avancerad träning, trampade några km på cykeln i vardagsrummet och gjorde lite övningar på golvet.
Studier visar att 15 minuters träning om dagen räcker för att ge positiva effekter. Men det ska vara pulshöjande, ingen långsam promenad. Men självklart är all typ av rörelse bra, bättre än ingenting!
Läste någonstans detta citat: "All träning är bra, så länge den blir av!"
 
Efter lunch tog jag en promenad med Ludde i bärselen. Men han börjar bli lite väl tung nu, så jag bör nog bära honom på ryggen istället. Barnvagnen har jag inte använt på flera veckor då han inte har gillat den. Från bärselen ser han så mycket mer!
 
 

Igår skulle jag spela innebandy, men det blev inställt för att vi blev för få. Eftersom Johnnie var inställd på att passa Ludde stack jag ut på en joggingrunda istället. Rundan är ca 4-5km, och det gick hur bra som helst! Sprang dom första 2 km rakt av, sen fortsatte jag med intervaller(på känn, har ingen klocka..)
När jag kom hem hade jag fortfarande massor av energi kvar, trots att jag inte gått mycket alls. Ville inte köra på för hårt eftersom jag är så otränad, en stark och hållbar kropp tar tid att bygga upp!
Den resterande energin använde jag till att trampa några km på träningscykeln och göra lite övningar på golvet. Trots det hade jag energi kvar, men jag nöjde mig där och skuttade in i duschen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0