Lopp

Imorgon ska jag springa Kung Björn-loppet i Uppsala. Ser fram emot de, då jag gillar att springa lopp!
Knät känns mycket bättre nu, men jag har inte gått några längre sträckor eller joggat något den senaste tiden. Så deltagandet kommer vara en chansning, men i värsta fall får jag avbryta om det inte alls går.
 
Min kondis är i botten, så nu får "grundkondisen" verkligen visa var den går för. Jag slutade jogga i höstas någon gång när magen började växa, det kändes för obehagligt. Sen har jag joggat ca 3 gånger sen behandlingen avslutades. Knät har som sagt satt stopp för hårdare träning, trots att kroppen i övrigt orkat komma igång med träningen.
 
Det kommer bli min sämsta tid någonsin under ett lopp, men jag får stå ut med de den här gången. Men det svider att inte kunna ge allt när man är en riktig tävlingsmänniska. Men jag får tänka på allt jag gått igenom senaste tiden, jag kan inte begära så mycket av min kropp än.
Förra året kom jag på plats 12 av 97 startande i klassen. Sprang på 32.46 minuter, i år satsar jag på högst 45 min.
 
Imorgon kl. 10 ska jag hämta upp min ena bror och hans sambo, sen bär det av till Uppsala.
 
Håll tummarna för mig, för nu ska jag göra en försiktig liten comeback i joggingspåret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0