Röntgen!

Fick en kallelse till MRT-röntgen idag.
Den 24 september kl. 11 ska jag vara på plats. Som vanligt inför denna typ av röntgen ska jag fasta 4 timmar innan, nåt jag inte gillar då jag hatar att vara hungrig.
 
Jag hade för mig att det är i början på oktober den slutgiltiga undersökningen är, men kanske är denna röntgen en del av de. Vill minnas att det var just en MRT-röntgen jag skulle på då nämligen. Det visar sig väl hur det ligger till. Jag håller inte reda på allt längre, utan tar det som det kommer. Bara jag får en tid och plats att infinna mig på så är jag nöjd.
 
Min läkare har fortfarande inte ringt, och ringer han inte under morgondagen kommer jag slå en pling till avdelningen han jobbar på. Har nämligen inget nr direkt till honom. Jag är fortfarande inte nervös över röntgenplåtarna, men jag behöver hämta ut dom där pillren han skulle skriva recept på. Receptet har nämligen inte nått apoteket, så han glömde väl. Min läkare är eftertraktad och har säkert mycket i huvudet, så jag är inte irriterad på honom. Även om jag kan tänka mig att många tycker att det är oacceptabelt att han varken ringer eller fixar det där receptet.
 
På tal om ingenting: Vissa påstår att vanliga flugor inte bits. Eller hur! Nu har den här dumma flugan bitit mig säkert 5 gånger. Och det är inte första gången en vanlig fluga bits. Sådär ja, nu fick jag det sagt.. Och nu ska flugan plattas till, för ska han tugga på mig hela natten är det nog inget kvar att röntga den 34:e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0