Röntgen imorgon

Imorgon ska vi in på röntgen. Det är den vanliga MRT-röntgen som står på schemat, vilken är den som tar längst tid. Har hunnit avverka några olika sorters röntgen nu, men den här är den jag varit på oftast.
 
Får kliva upp i tid så att jag hinner äta frukost. Ska nämligen vara fastande 4 timmar innan så det gäller att hinna äta nåt innan dess.
 
Jag är inte orolig inför denna undersökning. Har märkt att många cancersjuka är näst intill livrädda inför läkarbesök m.m. men jag tycker snarare att det är skönt. Då får jag regelbundet svar på hur läget ser ut i min kropp, och behöver inte fundera över det. Så jag har faktiskt sett fram emot detta just därför. Bara få veta att det inte växer nåt igen.
Och skulle det vara så att något börjat växa, så tar vi det då. För jag orkar inte ränna runt och oroa mig över att det KAN komma tillbaka. För det är bäst att njuta av livet så länge man kan. Det man inte vet, har man inte ont av. Så fram tills eventuella återfall tänker jag ägna mig åt viktigare saker. En sak i taget.
 
Förövrigt så kan jag meddela att jag inte jobbat på ett år nu. För den 8 februari förra året åkte jag hem från jobbet för att vila ryggen en vecka, men kom aldrig tillbaka efter det. Känns på sätt och vis konstigt att det redan gått ett år, samtidigt som det känns som om jag inte jobbat på Nyvla på flera år. Det där med tidsuppfattning är intressant.. Samtidigt vet jag att om jag skulle börja jobba idag, skulle det vara dröja någon vecka innan det kändes som om "ledigheten" aldrig inträffat. Då har man hittat tillbaka till gamla spår och nöter på precis som vanligt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0