Solig promenad och fika hos Storbonden

Vilka underbara vårdagar vi haft både idag och igår! Igår följde Johnnie med ut på promenad, vilket inte händer speciellt ofta. Vi skulle passera mjölkgården som ligger 1,5km från oss och när vi ändå var där traskade vi in på gårdsplanen för att säga hej. Blev inbjudna på kaffe i ladugårdens fikarum och satt där och pratade en stund.
 
Ludde var lite smågnällig(trött) men var nöjd när han fick sitta i Storbondens knä och leka med bestick och annat skoj. Ja, Johnnie kallar honom för "Storbonden", han har ju trots allt en av dom största gårdarna häromkring. Johnnie fick se hur en mjölkrobot arbetar också, nåt han funderat över.
 
Sen traskade vi vidare och mös i solskenet. Det riktigt pirrade i min kropp av alla vårkänslor, och jag kände mig som en kalv på sommarbete. Det kändes som en dag i april, men det är bara mitten på februari. För min del får det gärna bli vår nu, men samtidigt vill jag ju åla längdskidor och snowboard!
 

När vi kom hem från promenaden satt jag och snusade på Ludde en lång stund. Är man uppväxt i ladugård, jobbat med kor i många år och dessutom har ett allmänt intresse av dessa djur gillar man doften av dom. Och Ludde doftade ladugård om huvudet, härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0