Testat längdskidor lite smått

Sådär ja, nu är jag åter igen hemma efter att ha skött om hästarna och testat på lite längdskidåkning.
 
Eftersom ingen var hemma, och Ludde var vaken(han sov i bilen under tiden jag skötte hästarna och stallet) fick han följa med ut när morsan skulle testa skidorna.
Man hoppades ju på att det skulle se ut ungefär såhär:
 
Men uttrycket "Bambi på hal is" har just fått en uppföljare. För jag såg ut(eller kändes i alla fall) som "Bambi på hala skidor"

Johnnie ringde mitt i allt och frågade hur det gick med att åka skidor. "Ja, Ludde sitter och tittar på med ett brett flin på sina läppar. Det säger väl allt?" Blev svaret. Och det gjorde han verkligen, varje gång jag passerade honom flinade han stort. Han är rätt person att flina, han kan inte ens stå själv! Haha!
 
Nu var nog inte förhållanden dom bästa för att lära sig åka skidor eftersom det var nollgradigt ute, men jag började förstå lite hur jag skulle åka trots dåligt spår(hemma hos föräldrarna på en tidigare plogad väg). Hoppas på att det fryser på lite så att jag kan åka lite i minusgrader.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0