Innebandyspel

Jag deltog i innebandyspelet igår med gott resultat. Inga som helst tecken på smärta vare sig under spel eller efter. Ja, i knäna alltså. Mina motspelare pepprade mig bra nog med bollar, så jag hade röda fläckar lite varstans på smalbenen. Men den kortvariga smärtan räknar man med om man spelar innebandy!
 
Jag vill gärna tro att sporter som bandy är bra för kroppen i lagom dos. Man övar snabbhet och hela kroppen får jobba. Måste ju vara en fördel att utöva sporter som innebandy regelbundet eftersom det skiljer sig så mycket från till exempel löpning och cykling. I dessa sporter blir det bara samma upprepade kroppsrörelser om och om igen(beror ju på terräng, men ni fattar) medans man i innebandy rör sig mycket i sidled.
Sen är det klart att det kan bli för mycket av det goda, så att det börjar slita onödigt mycket istället. Men så är det med alla sporter. Variation är alltid bäst när det kommer till sport.
 
Träningsvärken har börjat komma smygande i framförallt rygg och rumpa, så det märks att det var ett tag sen senast.
Men det var lika roligt som vanligt att spela. Det är ett härligt gäng i alla åldrar och det är alltid god stämning, så jag är glad att jag blev indragen i den aktiviteten. Innebandy är, och har alltid varit, en av mina favoritsporter(att själv utöva, inte att titta på på tv:n) även om jag inte är någon talang själv. Jag kan vara snabb i kroppen, men är desto segare i huvudet och träffar sällan målet. Så jag spelar helst fram bollen till pricksäkrare lagkamrater.
Det härliga med gänget jag spelar med är att alla är så otroligt olika.
En del är superskickliga på att göra mål men inte så snabba i kroppen, andra är raka motsatsen och sen har vi dom som nästan aldrig släpper in en boll i mål. Alla är totalt olika.
 
Jag hoppas att knäna håller nu, så jag kan delta varje söndag igen. Sover sällan så bra som efter ett ordentligt träningspass! Kändes som om någon slagit mig i huvudet med en stekpanna, för när jag vaknade idag var jag alldeles groggy för att jag sovit så djupt hela natten. Länge leve träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0