Kommande läkarbesök

Tror inte jag nämnt det än, men den 30/12 är det dags för läkarbesök igen. Bengt pratade senast om att det skulle bli i januari, men nu blev det alltså strax innan nyår.
Innan dess ska jag lämna blodprov som vanligt. Blodproven börjar gå bättre och bättre, nu när kärlen fått vila lite mellan provtagningarna.
Det var inte roligt när man skulle lämna prov varje vecka eftersom kärlen var slutkörda och dom fick ofta sticka mig flera gånger.
 
Såg blodbussen stå här i närheten för någon vecka sen. Blev faktiskt lite avis, jag vill ju också donera blod. Ska kolla med Bengt under det kommande läkarbesöket vad som egentligen gäller för mig som varit sjuk. Både med blodgivning och organdonation.
Jag har varit blodgivare och är anmäld till att donera organ, men jag vill veta när och om jag kan donera. Läste för något år sen en artikel om vad som gäller, men vill dubbelkolla vad som gäller för just mig.
 
Sen skulle jag röntgas snart också. Januari sa läkaren, så vi får se. Ingen kallelse har kommit än i alla fall. Vore intressant och se om allt är okej fortfarande. Bara för att det känns ok behöver det inte vara ok..
 
Kollade nyss igenom lite gamla inlägg här på bloggen. Hittade ett från nov-12 där jag skrivit om hur viktigt det är att inte ta livet för givet, för plötsligt kan man bli svårt sjuk eller råka ut för en olycka. Nästan lite komiskt att jag skrev det inlägget bara ett par månader innan cancern gjorde sig hörd.
Kände jag omedvetet på mig att något inte stod rätt till eller var det bara ett konstigt sammanträffande? Jag visste ju om att jag var gravid, så det kan ju ha varit en lite djupare tanke bara.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0