En glad motionär

Nu har Ludde precis somnat och jag ska sticka ut på en joggingtur. Har inte joggat sen knäna började ömma, men nu känns som okej och jag ska göra ett försök. Kondisen går inte att bättre på såhär nära inpå Tjurruset, utan det är skorna jag vill testa lite mer ordentligt.
Köpte trailskor för ca 2 veckor sen, då jag kände att jag behövde nåt med lite bättre grepp i skogen. Dom är bättre anpassade för löpning i skog och mark än mina vanliga joggingskor är, då dom är både mer vattentåliga och har bättre grepp.
Tyvärr har jag inte hunnit träna så mycket i dom, och jag vill absolut inte komma med allt för oprövade skor till ett lopp som Tjurruset. Jag har använt dom så mycket jag kunnat, men inte till löpning.
Så idag ska jag sticka ut och känna hur dom känns, är jag allt för osäker så tar jag mina gamla vanliga joggingskor på söndag.
 
I natt drömde jag om loppet på söndag. Att skorna skavde och att jag inte visste var och när min start skulle gå. Det ska verkligen bli jättekul att delta i loppet då jag velat det i flera år. Samtidigt känns det jobbigt att inte känna sig redo. Ja, så redo man kan känna sig inför en sån här sak alltså.
Men jag ska göra mitt bästa och bara försöka ta mig runt. Det sägs att det ska vara extra tufft i år, känns ju bra!
 
Idag har jag och Ludde cyklat 1,7 mil i varierad terräng(grusvägar, åkrar, asfalt m.m.) så lite kondis har jag i alla fall i mig.
Nä, nu måste jag sticka ut och testa skorna. Om jag inte hinner skriva några fler inlägg innan söndag: Önska mig lycka till och håll tummarna för att jag tar mig runt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0