Skördetider

Älskar den här tiden på året då allt man sått, ogräsrensat och vattnat börjar ge skörd. Allt blev lite si och så i år eftersom jag blev sjuk, men pappa har skött odlingarna hemma hos dom och mina grabbar här hemma har vattnat det lilla jag har här.
Det mesta finns hemma hos föräldrarna där det finns plats, men jag hoppas på att kunna odla mycket mer här hemma nästa sommar. Vi fixar trädgården just nu så något trädgårdsland finns inte än.
 
Dessutom är pappa också väldigt intresserad av att odla, han är ju trots allt bonde. Han är dock mest intresserad av potatis, morötter, tomater och bönor. Jag däremot vill ha palsternackor, kryddörter, sockerärtor, olika rotfrukter m.m. Lite gott och blandat alltså.
Det är roligt att ha mycket av grönsaksodlingen hemma hos föräldrarna eftersom det blir lite av min och pappas gemensamma intresse. På så sätt får vi lite extra tid tillsammans.
 
Häromdagen plockade jag och pappa svarta vinbär hemma hos dom. Dom har hur mycket som helst!
Vi plockade snabbt 5 liter, som nu ska kokas till saft. Ska även koka ihop lite sylt av blåbären och hallonen vi plockat.
Ska försöka frysa in så mycket jag bara hinner och kan också, för det är alltid bra att ha bär i lager.
 
Svarta vinbär:
 
Chili:
 
Gurka:
 
Snart mogen tomat:

Lite gott och blandat från odlingarna som kastades ner i min köttfärssås(gul lök, palsternacka, morot och chili)

Här hemma odlar jag endast kryddörter, utomhustomater och västeråsgurkor. Här har vi en liten blivande gurka:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0