Effektiv träning

Kom precis in efter att ha åkt lite längdskidor. Johnnie har verkligen lyckats med spåret denna gång, det ska han få beröm för! Var riktigt roligt att åka, men balansen är något jag verkligen måste öva på. Vinglar till oroväckande mycket emellanåt, men det blev ingen vurpa idag.
Spåren var som sagt bra, men det är synd att vovven måste springa mitt i spåren hela tiden. Det finns plats på sidorna, men nä, mitt i spåret är tydligen bäst. Hade självklart kunnat lämna honom inne, men jag gillar sällskapet och han har väldigt roligt han med. Emellanåt måste man till och med stanna för att det ligger en hund och RULLAR i spåret. Undrar om Kalla också har såna problem..
 
Johnnie kunde tyvärr inte njuta av kanonspåret i dag, för han jobbar.
 
Igår cyklade jag på träningscykeln medans jag kollade på "Biggest Loser". Körde på i en timme, men tog pauser vid reklamavbrotten för att gå ut i köket och diska. Ska man hinna med åtminstone en del av allt man måste göra, får man vara lite smart. Så jag kollar på tv, tränar och diskar samtidigt. Vi har ju ingen diskmaskin, så vi(läs: JAG) får köra på det gamla hederliga sättet. Då är det perfekt om jag fyller diskhon med vatten och disk, låter det ligga och blötas upp lite fram till reklamen, diska, i med ny disk och när reklamen slutar tittar och tränar jag vidare.
 
Sover så otroligt bra nu när jag kommit igång med träningen. En del påstår att man inte ska träna för sent på kvällen eftersom kroppen blir piggare av träningen, men för mig funkar det bra. Jag måste passa på när Ludde är nattad, så det blir oftast någon gång mellan 20.00-23.00.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0